Deodorant handmade


deodorant handmade

Iubim mediul înconjurător, ne simţim bine în mijlocul naturii, ne încărcăm cu energie în munţi şi ne odihnim sufletele pe plaje pustii… mai bine zis neamenajate. Adică iubim natura în stare pură. De aceea, în mijlocul oraşului ne simţim bombardaţi de produse procesate, chimicale şi promovarea consumerismului. Noi le-am declarat război. Mâncăm multe legume din grădina părinţilor noştri, iarna conserve făcute în casă, nu comandăm mâncare, ci gătim în bucătăriile noastre în curs de amenajare🙂 şi înainte de a cumpăra ceva ne gândim dacă nu putem reutiliza ceva din ce avem deja sau dacă nu putem face chiar noi obiectul dorit. Poate pentru unii aceste activităţi par pierdere de timp… suntem prea ocupaţi, ne plângem de lipsă de timp şi ni se servesc la tot pasul soluţii comode de satisfacere a acestor nevoi primare. Dar pentru noi, aceste îndeletniciri ne transformă casa într-un cămin drag.

Am experimentat mai multe soluţii naturale, făcute în casă, cosmetice şi produse handmade pentru curăţenie şi dorim să vă împărtăşim experimentele noastre, reuşite sau nu.

Înainte de a încerca reţete pentru cosmetice handmade este indicată o documentare foarte atentă. Nu toate sunt verificate, uleiurile esenţiale se folosesc diferit, în funcţie de proprietăţi, unele ingrediente au contraindicaţii. Noi am studiat mult înainte să încercăm vreo reţetă. Dacă vreţi să încercaţi o anumită reţetă, ar fi bine să căutaţi păreri din surse diferite sau să verificaţi atent caracteristicile fiecărui ingredient.

Avem o colecţie de site-uri şi bloguri cu astfel de  reţete în blogroll, dar preferatul nostru este Sfaturile bunicii. De pe acest site am făcut prima reţeta handmade, deodorant bio şi handmade. Reţeta se găseşte şi pe alt site, Sideris.

Noi suntem mulţumiţi de el, este eficient, poate în zilele extrem de călduroase nu ajungi seara foarte proaspăt, dar nici antiperspirantele cumpărate nu făceau faţă în totalitate la treizeci şi ceva de grade la umbră… Iar eu sunt bucuroasă că se prepară incredibil de repede.

Ingredientele pe care le-am folosit noi:
5 linguriţe unt de shea
3 linguriţe bircarbonat de sodiu
2 linguriţe amidon
10 picături ulei esenţial de Ti Tree, un ulei frecvent utilizat în săpunuri şi deodorante, are rol dezinfectant.

Mod de preparare:
Se topeşte untul de shea, apoi se omogenizează celelalte ingrediente, bicarbonatul de sodiu, amidonul, uleiul esenţial la final şi se toarnă într-un recipient în care să poţi strecura degetele pentru a lua foarte puţină cremă. Păstrasem un recipient de la un deodorant cumpărat, dar deodorantul îşi face efectul dacă zona este masată până intră toata crema în piele şi se ia mai uşor dintr-un borcănaş.

Ce să vă mai povestesc, de transpirat, mai transpiri, dar nu simţi vreun miros neplăcut. Îl păstrăm în baie, nu trebuie ţinut în frigider, îl foloseşte şi soţul meu şi suntem foarte încântaţi de noul nostru deodorant.

Problema noastră a fost că nu îl putem lua şi pe munte, de teamă să nu se topească untul de shea şi să ne invadeze rucsacurile, dar atunci folosim piatră de alaun, o alta variantă bio de deodorant care ne place.

Ancuţa

Tag-uri:, ,

6 gânduri despre „Deodorant handmade

  1. Maria August 9, 2013 la 9:38 am Reply

    Foarte interesant Ancuta! Multumesc de informatie!
    Eu chiar folosesc unt de shea pentru tot corpul si nu transpir asa mult chiar daca e cald afara, se formeaza la efort (mers pe bicicleta) o pelicula subtire de transpiratie, iar mirosul e placut😉
    Acum nu ramane decat sa incerc si reteta de deodorant bio cu unt de shea🙂
    La cat mai multe retete naturale!

    • Ancuta August 9, 2013 la 9:44 am Reply

      Am observat ca intra foarte repede in piele🙂 Si eu iti multumesc pentru pontul ca pot lua unt de shea pe munte pentru ca nu se topeste asa de usor🙂

  2. Iulia S. August 26, 2013 la 8:35 am Reply

    Eu am facut diverse incercare, soldate cu mai mare sau mai mic succes – retetele erau oricum asemanatoare. Acum am primit o piatra de Alaun de care sunt mai mult decat multumita.

    • Ancuta August 28, 2013 la 10:00 am Reply

      Si noi folosim piatra de alaun, de toamna pana primavara… parca e un pic mai rezistent acest deodorant pentru vara. Am mai gasit o reteta, cu mai multe ingrediente, cu ceara de albine, o vom incerca si pe aceea, poate e mai buna🙂

  3. mad Februarie 12, 2014 la 10:57 am Reply

    De cand ai pus postarea asta, am tot zis ca-mi fac timp sa o incerc si eu, mai ales ca cei de la care luam deodorant natural (delice-soap) nu mai fabrica. Insa as fi vrut ceva cat de cat „solid”, pe care sa-l pun in stick-ul ramas de la deodorantul terminat; e mult mai comod asa, mai ales daca trebuie sa-l iau dupa mine. Acum sunt la a treia zi de folosire a noii mele „creatii” si nu put, nici macar dupa ora de aerobic. Asa ca pun si eu aici o reteta.

    In primul rand trebuie sa spun ca nu sunt extrem de exacte cantitatile, pentru ca am avut de convertit din sistemul anglo-saxon si, na, da oarecum cu virgula; de asemenea, sunt volume, nu gramaje, ceea ce-i greu de potrivit cand ai de-a face cu chestii (semi-)solide, nu fluide. In al doilea rand, cu aceste cantitati mi-a iesit mult prea mult pentru stick-ul disponibil, unul relativ mic (75g deodorantul original). In al treilea rand, desi amesecul s-a intarit si sta bine in recipient, prefer sa-l pastrez in frigider, iar la urmatoarea incercare voi pune ceva mai multa ceara. In al patrulea rand, avand totusi in componenta destula grasime, nu cred ca-l voi folosi in extrem de putinele ocazii cand imi iau o bluza de matase😀 .

    Ingrediente:
    – ulei de cocos presat la rece: 45 ml
    – unt de shea nerafinat: 15 ml
    – ceara de albine pura, razuita: 20 ml
    – pudra/faina de maranta (sau ararut, eng. arrowroot; a nu se confunda cu amaranth): 180 ml
    – ulei esential de arbore de ceai: 7 picaturi
    – ulei esential de lavanda: 7 picaturi
    – vitamina E (optional): 3 ml

    Observatii:
    1. In loc de faina de maranta (pe care eu am gasit-o greu), merge si combinatia bicarbonat + amidon asa cum a scris Ancuta, dar am citit pe unele site-uri ca bicarbonatul alimentar poate contine aluminiu, iar amidonul poate avea provenienta OMG (fata de care am pareri impartite). Ca idee, faina asta e folosita si in mancare, ca inlocuitor al fainii clasice cu gluten.
    2. Poate fi folosit un singur fel de ulei esential (cantitate dubla), dar in acest caz trebuie sa fie cel de arbore de ceai, care este un puternic antibacterian – iar bacteriile fac ca transpiratia sa prinda miros. Si lavanda are proprietati antiseptice (de aceea am optat pentru aceasta combinatie), dar ceva mai mici; de aceea lavanda sau o parte din ea poate fi inlocuita cu alt ulei esential, preferat pentru parfum (citrice, pin, patchouli, etc.), dar nu si arborele de ceai.
    3. Untul de shea si vitamina E le-am adaugat pentru hidratarea pielii; daca as fi renuntat la ele, restul de cantitati pierdeau cam o treime, cu exceptia uleiului de cocos.
    4. Am citit ca se poate adauga si pudra de piatra de alaun, dar cum am aruncat-o (eu nu m-am inteles deloc cu ea), n-am avut ce razui.

    Procedura:
    1. Am pus intr-o craticioara apa la fiert si, cand a inceput sa fiarba, am adaugat deasupra alt vas cu uleiul de cocos, untul de shea si ceara de albine, astfel incat cele trei ingrediente sa se topeasca la bain-marie.
    2. Cand cele trei s-au topit, am adaugat pudra de maranta si am amestecat bine pana am obtinut o pasta fara cocoloase.
    3. Am inglobat in pasta si vitamina E.
    4. Dupa ce tot amestecul a devenit omogen, am adaugat si uleiurile esentiale. Este important sa le adaug ultimele, pentru ca sunt volatile la cald.
    5. Am turnat tot amestecul in stick-ul cu platforma mobila in punctul cel mai de jos. Din acest motiv, e ideal ca vasul cu amestecul sa aiba cioc, altfel se toarna mai greu. Puteti astepta sa se raceasca putin amestecul inainte de a-l turna, dar nu prea mult, pentru ca ceara face ca tot maclavaisul sa se solidifice repede.
    6. Am lasat stick-ul pe balcon pana a doua zi. Apoi m-am chinuit putin sa invart de „surub” pentru a inalta batonul devenit solid, tocmai pentru ca l-am pus fierbinte in plastic.

    Cam atat. Sper sa va foloseasca.

    • Ancuta Februarie 12, 2014 la 11:20 am Reply

      Wow, ce comentariu util🙂 Suna foarte bine ce ne-ai impartasit aici, cu siguranta voi incerca si eu reteta🙂
      Multumim pentru osteneala atator detalii🙂

Lasă un răspuns

